17 marzo 2015 2 17 /03 /marzo /2015 21:00

tumblr_inline_nl457eUtw91t9g35c

Scientists Find More Than 100 Non-Human Genes In Human Genome: We argue that HGT has occurred, and continues to occur, on a previously unsuspected scale in metazoans and is likely to have contributed to biochemical diversification during animal evolution.

genoma-persona

Científicos descubren más de 100 genes no humanos en Genoma Humano

17 de marzo 2015 - Sabemos que nuestros cuerpos están absolutamente poblados de microbios. En el ser humano sano promedio, las células bacterianas superan a nuestras propias células en proporción de 10 a 1. Y no nos olvidemos de los virus; algunos estudios han sugerido que el número de partículas virales en nuestro cuerpo es mayor que el número de células humanas y bacterianas combinadas. Pero ¿qué pasa con nuestros genomas? Resulta que nuestro ADN, también, es menos humano de lo que pensábamos.

Según un nuevo estudio, los seres humanos-y una amplia variedad de otros animales poseen decenas, si no cientos de genes "extranjeros" o "foráneos" que nos han sido transmitidos por organismos unicelulares, como las bacterias. Es más, estos genes juegan un papel activo en el cuerpo, contribuyen al metabolismo, y este proceso de adquisición de genes todavía podrían estar ocurriendo, al menos en algunos linajes. Según los autores, estos hallazgos sugieren que esta transferencia de genes podría haber jugado un papel previamente subestimado en la diversificación bioquímica durante la evolución de los animales. El estudio ha sido publicado en Genome Biology.

Los libros de texto de biología te dirán que el ADN se transmite de padres a hijos, un proceso conocido como transferencia genética vertical. Sin embargo, algunos organismos, como las bacterias, son capaces de transferir sus genes a otras especies que viven en el mismo entorno, lo que se conoce como transferencia horizontal de genes (HGT horizontal gene transfer). Esto explica cómo los genes de resistencia a los antibióticos son capaces de propagarse tan rápidamente, creando serios problemas para el tratamiento de infecciones.

Se sabe que este proceso juega un papel importante en la evolución de bacterias y otros organismos unicelulares, pero también se ha documentado en algunos animales simples, tales como el escarabajo barrenador de las bayas de café que adquirió genes de enzimas bacterianas para la descomposición de los frutos de café . Sin embargo, ha sido durante mucho tiempo objeto de debate el aceptar si esto ocurre en los animales superiores, como los humanos.

Para averiguar si existen genes foráneos en los organismos superiores, los científicos de la Universidad de Cambridge, Inglaterra, examinaron el ADN de varios animales diferentes, incluyendo varias especies de mosca de la fruta, gusanos nematodos y varios primates, incluidos los humanos. En concreto, estaban buscando una alta similitud de secuencia entre los genes de estos organismos y otras especies, lo que podría indicar que son genes de origen foráneo.

Según su análisis, la transferencia horizontal de genes (HGT) en animales resulta en decenas o cientos de genes extraños activos, la mayoría de los cuales parecen estar involucrados en el metabolismo. En los seres humanos, por ejemplo, confirmaron 17 genes que se atribuyeron a HGT, además de 128 genes adicionales que no había sido reportados. Estos genes juegan una variedad de papeles, por ejemplo ayudando a descomponer los ácidos grasos, o ayudando a las respuestas antimicrobianas o inflamatorias.

La mayoría de los genes extraños identificados en el estudio procedían de bacterias y otro grupo de organismos unicelulares, como los protistas, pero también se encontraron genes de virus y hongos. Esto podría explicar por qué los estudios anteriores no lograron identificar la mayor cantidad de genes extraños, ya se incluyeron sólo bacterias en el despistaje.

"Sorprendentemente", dice Alastair Crisp, autor principal del estudio, "lejos de ser un acontecimiento raro, parece que la transferencia horizontal de genes (HGT) ha contribuido a la evolución de muchos, quizás todos, los animales y que el proceso está en curso, lo que significa que es posible que tengamos que volver a evaluar cómo pensamos acerca de la evolución ".

Traducción Malcolm Allison H

Scientists Find More Than 100 NON-HUMAN genes in human genome

Scientists Find More Than 100 Non-Human Genes In Human Genome

March 17, 2015 - We know that our bodies are absolutely teeming with microbes. In the average healthy human, bacterial cells outnumber our own cells 10 to 1. And let’s not forget about viruses; some studies have suggested that the number of viral particles in our body is greater than the number of human and bacterial cells combined. But what about our genomes? It turns out that our DNA, too, is less human than we thought.

According to a new study, humans—and a wide variety of other animals—possess tens, if not hundreds of “foreign” genes that have been passed on from single-celled organisms, such as bacteria. What’s more, these genes play active roles in the body, such as contributing to metabolism, and this process of gene acquisition could still be occurring, at least in some lineages. According to the authors, these findings suggest that this gene transfer could have played a previously underappreciated role in biochemical diversification during the evolution of animals. The study has been published in Genome Biology.

Biology textbooks will tell you that DNA is passed from parent to offspring, a process known as vertical gene transfer. But some organisms, such as bacteria, are able to transfer their genes to other species living in the same environment, which is known as horizontal gene transfer (HGT). This is how genes for antibiotic resistance are able to spread so rapidly, creating serious problems for the treatment of infections.

This process is known to play an important role in the evolution of bacteria and other single-celled organisms, but it has also been documented in some simple animals, such as the coffee berry borer beetle that acquired bacterial enzyme genes for the breakdown of coffee berries. However, whether this occurs in higher animals, such as humans, has long been debated.

To find out whether it exists in higher organisms, scientists from the University of Cambridge, England, examined the DNA of various different animals, including several species of fruit fly, nematode worms and various different primates, including humans. Specifically, they were looking for high sequence similarity between genes from these organisms and other species, which could indicate that they are foreign in origin.

According to their analysis, HGT in animals typically results in tens or hundreds of active foreign genes, the majority of which seem to be involved in metabolism. In humans, for example, they confirmed 17 previously identified genes that were attributed to HGT, plus an additional 128 that had not been reported. These genes played a variety of roles, for example helping to break down fatty acids, or assisting antimicrobial or inflammatory responses.

Most of the foreign genes identified in the study came from bacteria and another group of mostly unicellular organisms known as protists, but viruses and fungi were also found to be donors. This could be why previous studies failed to identify as many foreign genes since only bacteria were included.

“Surprisingly,” says lead author Alastair Crisp, “far from being a rare occurrence, it appears that HGT has contributed to the evolution of many, perhaps all, animals and that the process is ongoing, meaning that we may need to re-evaluate how we think about evolution.”

[Via Genome Biology, BioMed Central and Science]

Phylogenetic tree for the human gene HAS1. For each branch the species name and UniProt accession is shown. The human gene under analysis is shown in orange, proteins from chordates are in red, other metazoa in black, fungi in pink, plants in green, protists in grey, archaea in light blue and bacteria in dark blue. Numbers indicate aLRT support values for each branch where higher than 0.75 (on short terminal branches the support values are not shown).

Crisp et al. Genome Biology 2015 16:50   doi:10.1186/s13059-015-0607-3
Download authors' original image

Scientists Find More Than 100 Non-Human Genes In Human Genome

We know that our bodies are absolutely teeming with microbes. In the average healthy human, bacterial cells outnumber our own cells 10 to 1. And let’s not...

iflscience.com

Scientists Discover 145 Alien Genes In DNA, We Are Not 100% Human

New research has revealed that humans contains alien genes that are not of human origin. The Daily Mail reports: The say we acquired essential 'foreign' genes from

yournewswire.com · Compartida 5678 veces · 16 de marzo de 2015

Mammals Made By Viruses : The Loom

In 2000, a team of Boston scientists discovered a peculiar gene in the human genome. It encoded a protein made only by cells in the placenta. They called it syncytin.

Discover Magazine · Compartida 10 035 veces · 14 de febrero de 2012