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24 marzo 2014 1 24 /03 /marzo /2014 19:48

 

      "A dead oil covered bird is shown washed ashore on the beach area along Boddeker Rd. on the east end of Galveston near the ship channel Sunday, March 23, 2014 in Galveston." 

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24 de marzo de 201412:16 am AP - Una barcaza cargada con petróleo se asienta parcialmente sumergida en el Canal de Navegación de Houston el sábado . La barcaza chocó con un barco en la bahía de Galveston, vertiendo una cantidad desconocida del combustible en un  popular hábitat de aves.

 

Derrame de 168.000 galones de petróleo en el Canal de Navegación de Texas obstaculiza el comercio marítimo de crudo

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=293074177

Una barcaza que llevaba unos 900.000 galones de petróleo similar al alquitrán pesado derramó parte de sus contenidos después de que el buque chocó con un barco en el concurrido Houston Ship Channel y filtró a la vía acuática una quinta de su carga.

Funcionarios de la Guardia Costera dijeron que hasta 168.000 galones fueron vertidos después de que uno de los tanques de la barcaza se rompió y que el petróleo se habían detectado a 12 millas de la costa en el Golfo de México el domingo por la tarde.

"Se trata de un derrame significativo", dijo el capitán Brian Penoyer, comandante de la Guardia Costera en Houston -Galveston.

Pero el vaciamiento del petróleo que quedaba en la barcaza a otros buques el domingo, un proceso conocido como "lightering", fue un paso importante , ya que se había eliminado el riesgo de derrame adicional.

El canal, una de las vías fluviales de movimiento de productos petroquímicos  más transitadas del mundo, fue cerrado por segundo día consecutivo el domingo. Nada menos que 60 buques fueron impedidos tanto de salir como de entrar

Trabajaron para mitigar los daños más de 380 personas junto con una flota de skimmers petróleos (buques multipropósito con tamices para remediar derrames químicos y de petróleo) y otros buques que utilizaron unos 60.000 pies de barreras de contención alrededor de áreas ambientalmente sensibles, 

El área es el hogar de aves muy populares, especialmente durante la temporada de las aves playeras migratorias que se aproxima.

Funcionarios dijeron que tenían informes dispersos de los daños a la fauna , pero no dieron detalles. Algunos glóbulos como de alquitrán negro y una línea oscura de una sustancia pegajosa, aceitosa, podrían ser detectados a lo largo de la costa del Texas City Dike, de 0.8 kilómetros de largo que se adentra en las aguas de la bahía de Galveston desde una punta de la isla de Galveston.

Jim Guidry , vicepresidente ejecutivo de la sede en Houston de Kirby Inland Marine Corp, la mayor compañía de barcazas hacia el interior de EEUU y propietaria de la barcaza siniestrada dijo "Estamos muy preocupados . Estamos enfocados en la limpieza". Dijo que la compañía estaba tomando la responsabilidad de los costos.

La barcaza se ha trasladado a un astillero y ya no está en el lugar del derrame, según un comunicado del domingo por la noche de la oficina del gobernador de Texas, Rick Perry.

No había ningún calendario para la reapertura total del canal, que normalmente transitan hasta 80 barcos al día.

La Guardia Costera y la Junta Nacional de Seguridad del Transporte estaba investigando lo sucedido.

"Va a tomar un poco de tiempo resolver el caso, dada la complejidad de los buques y una vía de agua muy ocupado ", dijo Penoyer .

El contenido del tanque rasgado, unos 4,000 barriles, se perdieron y dispersaron, las corrientes, las mareas y el viento contribuyeron a ello.

" La contención nunca fue una posibilidad en este caso", dijo Penoyer.

Jim Ritterbusch , presidente de la consultora de energía Jim Ritterbusch and Associates en Chicago, dijo que si el cuello de botella de buques en el Golfo se resuelve en un día o dos, probablemente no habría mucho impacto en los precios del combustible. Una obstrucción más prolongada podría hacer subir los precios brevemente, sugirió.

También fue cerrado el dique Texas City Dike, un lugar popular de pesca que se adentra en el Golfo .

Lee Rilat , de 58 años, dueño de Lee's Bait and Tackle, la última tienda antes de la carretera de acceso al dique, que fue bloqueada por un coche de policía en un ventoso y nublado domingo dijo: "Si no fuera por el derrame, el negocio de rilat estaría al tope."

"Es el primer fin de semana de primavera, vienen muchos de pesca", dijo .

Rilat , que ha vivido en el área la mayor parte de su vida, dijo que barcos y barcazas han chocado antes. Él dijo que no cree que el derrame sea demasiado grande.

El lugar del derrame se encuentra a 700 metros de la costa del dique de Texas City. Una grúa y varias embarcaciones pequeñas se podían ver en el sitio de la limpieza , y decenas de camiones se encontraban en una zona de estacionamiento a lo largo de la playa.

El capitán del barco de 585 pies , Summer Wind , informó que el derrame ocurrió el sábado por la tarde . Seis miembros de la tripulación del buque de remolque , que iba de Texas City a Puerto Bolivar, Texas, resultaron heridos , dijo la Guardia Costera .

Jim Suydam, vocero de la Oficina General de Tierras de Texas, describió el tipo de aceite de la barcaza transportaba como " pegajoso, espeso y alquitranado."

 

Richard Gibbons , director de conservación de la Sociedad Audubon de Houston, dijo que hay un importante hábitat de aves playeras en ambos lados del canal de navegación . Uno de ellos es el Bolivar Flats Shorebird Sanctuary justo al este , que atrae a 50.000 y 70.000 aves playeras a las marismas poco profundas que son un hábitat de forrajeo perfecto.

"El momento realmente no podría ser peor ya que nos acercamos a la temporada de migración de las aves playeras", dijo Gibbons. Agregó que decenas de miles de aves invernantes permanecen en la zona.

TRADUCCIÓN

* Malcolm Allison H 2014

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Texas oil spill wreaks economic and environmental havoc

http://www.veooz.com/photos/AH0Z_Xq.html

"Oil containment booms cuts across a sand bar covered with birds on Pelican Island on Sunday, March 23, 2014, in Galveston, Texas. Dozens of ships are in evolved in clean-up efforts to remove up to 168,000 gallons of oil that make have spilled into Galveston Bay after a ship and barge collided near the Texas City dike on Saturday afternoon." 

http://www.democraticunderground.com/10024716326

 

"Vessels work with skimmers and oil containment booms in Galveston Harbor on Sunday, March 23, 2014, in Galveston. Dozens of ships are in evolved in clean-up efforts to remove up to 168,000 gallons of oil that make have spilled into Galveston Bay after a ship and barge collided near the Texas City dike on Saturday afternoon." 

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Oil Spill Cleanup Impedes Major Texas Ship Channel

 

March 24, 201412:16 am AP

A barge loaded with marine fuel oil sits partially submerged in the Houston Ship Channel on Saturday. The barge collided with a ship in Galveston Bay on Saturday, leaking an unknown amount of the fuel into the popular bird habitat.

A barge loaded with marine fuel oil sits partially submerged in the Houston Ship Channel on Saturday. The barge collided with a ship in Galveston Bay on Saturday, leaking an unknown amount of the fuel into the popular bird habitat.

 

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=293074177

 

TEXAS CITY, Texas (AP) — A barge that once carried some 900,000 gallons of heavy tar-like oil was cleared of its remaining contents Sunday, a day after the vessel collided with a ship in the busy Houston Ship Channel and leaked about a fifth of its cargo into the waterway.

 

Coast Guard officials said that up to 168,000 gallons were dumped after one of the barge's tanks ruptured and that oil had been detected 12 miles offshore in the Gulf of Mexico as of Sunday afternoon.

 

"This is a significant spill," Capt. Brian Penoyer, commander of the Coast Guard at Houston-Galveston, said.

 

But he said the emptying of the barge Sunday, a process known as lightering as contents are transferred to other vessels, was an important step as it had eliminated the risk of additional oil spilling.

 

The channel, one of the world's busiest waterways for moving petrochemicals, was shut for a second day Sunday. As many as 60 vessels were backed up both trying to get out and get in.

 

Over 380 people — "and we've ordered more," Penoyer said — plus a fleet of oil-retrieving skimmers and other vessels deploying some 60,000 feet of containment booms around environmentally sensitive areas worked to mitigate the damage.

 

The area is home to popular bird habitats, especially during the approaching migratory shorebird season.

 

Officials said they had scattered reports of wildlife damage but no specifics. Some black tar-like globs, along with a dark line of a sticky, oily substance, could be detected along the shoreline of the Texas City dike, a 5-mile-long jetty that juts into Galveston Bay across from a tip of Galveston Island.

 

"That is the consistency of what the cargo looks like," Jim Guidry, executive vice president of Houston-based Kirby Inland Marine Corp., the nation's largest inland barge company and owner of the barge, said when the substance was described to him at a news conference. "We're very concerned. We're focused on cleaning up," he said.

 

He said the company was taking responsibility for the costs.

 

The barge has been moved to a shipyard and is no longer at the scene of the spill, according to a statement Sunday evening from Texas Gov. Rick Perry's office.

 

Penoyer said at least one cruise ship, initially socked in by fog Saturday, was being allowed to end its trip and return to Galveston. He said others would be handled on a case-by-case basis. Its path into Galveston would take it through a safety zone defining the oil cleanup area.

 

There was no timetable for a total reopening of the channel, which typically handles as many as 80 vessels daily.

 

The Coast Guard and National Transportation Safety Board were investigating what happened.

 

"It will take quite a bit of time, given the complexity of the vessels and a very busy waterway," Penoyer said.

 

The contents of the torn tank, equal to about 4,000 barrels, were lost or displaced into other vacant areas of the barge. Penoyer said currents, tides and wind were scattering the spill.

 

"Containment was never a possibility in this case," he said.

 

Jim Ritterbusch, president of energy consultancy Jim Ritterbusch and Associates in Chicago, said if the bottleneck of vessels in the Gulf eased in a day or so, there likely wouldn't be much impact on fuel prices. A more prolonged backup could push up prices briefly, he suggested.

 

Also closed was the Texas City dike, a popular fishing spot that goes out into the Gulf for a few miles.

 

Lee Rilat, 58, owns Lee's Bait and Tackle, the last store before the access road to the dike, which was blocked by a police car on a breezy, overcast Sunday. If it weren't for the spill, Rilat's business would be hopping.

 

"This would be the first spring deal, the first real weekend for fishing," he said.

 

Rilat, who's lived in the area most of his life, said ships and barges have collided before. He said he doesn't think the spill is too big of a deal.

 

The spill site is 700 yards offshore from the Texas City dike. A crane and several small boats could be seen at the cleanup site, and dozens of trucks were at a staging area along the beach.

 

The captain of the 585-foot ship, Summer Wind, reported the spill Saturday afternoon. Six crew members from the tow vessel, which was going from Texas City to Port Bolivar, Texas, were injured, the Coast Guard said.

 

Jim Suydam, spokesman for the Texas' General Land Office, described the type of oil the barge was carrying as "sticky, gooey, thick, tarry stuff."

 

Richard Gibbons, the conservation director of the Houston Audubon Society, said there is important shorebird habitat on both sides of the ship channel. One is the Bolivar Flats Shorebird Sanctuary just to the east, which Gibbons said attracts 50,000 to 70,000 shorebirds to shallow mud flats that are perfect foraging habitat.

 

"The timing really couldn't be much worse since we're approaching the peak shorebird migration season," Gibbons said. He added that tens of thousands of wintering birds remain in the area.

 

___

 

Associated Press writers Terry Wallace in Dallas and Marcy Gordon in Washington contributed to this report.

 

 

 

 

Upper Texas Coast Bird Map

http://www.bolivarchamber.org/BirdWatching.aspx

 

 

  • Bolivar Flats - Houston Audubon Society

    www.houstonaudubon.org/default.../Bolivar.htm
     
     
    Bolivar Flats Map and Directions · Bolivar Flats Birding and Walks · Bolivar Flats History... Bolivar Flats Shorebird Sanctuary. Diverse Habitats. Bolivar Flats ...

 

 

* Malcolm Allison H 2014

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  • : Ecología y sostenibilidad socioambiental, énfasis en conservación de ríos y ecosistemas, denuncia de impacto de megaproyectos. Todo esto es indesligable de la política y por ello esta también se observa. Ecology, social and environmental sustainability, emphasis on conservation of rivers and ecosystems, denounces impact of megaprojects. All this is inseparable from politics, for it, the politics is also evaluated.
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  • Malcolm Allison H malcolm.mallison@gmail.com
  • Biólogo desde hace más de treinta años, desde la época en que aún los biólogos no eran empleados de los abogados ambientalistas. Actualmente preocupado …alarmado en realidad, por el LESIVO TRATADO DE(DES)INTEGRACIÓN ENERGÉTICA CON BRASIL
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