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17 diciembre 2011 6 17 /12 /diciembre /2011 18:14

The NEWSWEEK Green Rankings provide a high profile assessment of the environmental impact, management and disclosure of the 500 largest U.S. and global companies.

Telefónica es la compañía española líder en el índice anual de las empresas más green que elabora la revista norteamericana “Newsweek” con la colaboración de los expertos en información medioambiental de Trucost y Sustainalytics.

El “Newsweek Green Ranking” global, liderado por Munich Re, con 83,6 puntos sobre 100, otorga a Telefónica 72,4 puntos por su gestión de los aspectos green (políticas, programas e iniciativas), su huella medioambiental y la transparencia en estos temas

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LAS EMPRESAS MÁS VERDES DEL MUNDO!!

Cada vez son más las empresas que se están dando cuenta que el impacto sobre la sostenibilidad y el medio ambiente afecta cada vez más, no sólo el modo de producción y la capacidad de reducir los costos, sino también y sobre todo, a la reputación de una marca y los hábitos de consumo consecuentes.

Por todo ello, y pese a la crisis económica y un gobierno estadounidense escéptico medioambientalmente, empresas de todo tipo han tratado de implementar políticas verdes para ahorrar energía y respetar el medioambiente.

Para la elaboración de este ranking, el semanario Newsweek con la colaboración de los proveedores de información medioambiental Trucost y Sustainalytics han analizado de las empresas más grandes del mundo por su su capitalización bursátil y número de empleados a finales del presente año, y han elaborado un listado con las 500 empresas más verdes en EEUU y a nivel global, siguiendo los siguientes términos:

  1. Impacto ambiental (en términos de emisiones) con un peso de 45 porciento.
  2. La capacidad de organización (como las iniciativas políticas y económicas, sino también los pleitos y disputas) con otro 45 por ciento.
  3. La transparencia, que pondera un 10 por ciento.


¿Cuales son las empresas más verdes?

En este apartado se hace un resumen de las diez empresas más verdes a nivel global:
Primer Puesto: Munich Re (Alemania)
A nivel global la empresa más verde ha sido la compañía de seguros alemana Munich Re, que define el Cambio Climático como “uno de los mayores riesgos para la humanidad” y actuaron activamente para poner en práctica formas de adaptarse al Calentamiento Global.

Segundo Puesto: IBM (EEUU)
El Gigante Azul, IBM sigue desde 1990 una rigurosa política medioambiental, con la que recicla el 96% de las 50.000 toneladas de equipos usados que trata cada año. Además la compañía ha ahorrado 5.4 millones de kilovatios hora de electricidad, con un ahorro de 400 millones de dólares, entre 1990 y 2010.

Tercer Puesto: Banco Nacional de Australia
(National Australia Bank (NAB)) es una empresa muy comprometida medioambientalmente con un destacado informe de carbón neutro (cero emisiones).

Cuarto Puesto: Bradesco (Brasil)
El Banco Bradesco Brasileño ha reciclado Millones de Toneladas de Papel y Boletines Electrónicos y Billetes de alojamiento ahorrado 15 Millones de cartas y sobres.

Quinto Puesto: ANZ Banking Group (Australia)
ANZ Banking Group, este banco Australiano quedó segundo clasificado en Atención a los Residuos con un 59 por ciento de reciclaje.

Sexto Puesto: BT Group (Reino Unido)
BT Group, a través del Proyecto “Wind for Change”, el gigante de las Telecomunicaciones de Reino Unido ha desarrollado Parques Eólicos con objetivo que en 2016 pueda producir al menos un cuarto de las necesidades de energía actuales.

Séptimo Puesto: Tata Consultancy Services (India)
El gigante tecnológico indio Tata Consultancy Services, ha reducido sus emisiones un 14,1 por ciento, tan solo en el 2010, y un 34 por ciento en tasa de reciclado.

Octavo Puesto: Infosys (India)
La Consultora Indú de TI Infosys plantó un árbol por cada empleado contratado, con esta iniciativa ha reducido en un 5 por ciento sus emisiones de CO2.

Noveno Puesto: Philips Electronics (Holanda)
La empresas Holandesa de electrónica, Philips Electronics destaca por su embalajes innovadores y su alta reciclabilidad de los componentes electrónicos de Consumo.

Décimo Puesto: Swisscom (Suiza)
Destaca en décimo lugar la empresa de telecomunicaciones helvetica Swisscom con un programa destacado de Energía Renovable con una reducción de emisiones desde 1998 de un 53 por ciento.

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Descontamina

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Green rankings: Telefónica es la empresa española más “verde” del mundo, según “Newsweek”

 

 

Telefónica es la compañía española líder en el índice anual de las empresas más green que elabora la revista norteamericana “Newsweek” con la colaboración de los expertos en información medioambiental de Trucost y Sustainalytics.

El “Newsweek Green Ranking” global, liderado por Munich Re, con 83,6 puntos sobre 100, otorga a Telefónica 72,4 puntos por su gestión de los aspectos green (políticas, programas e iniciativas), su huella medioambiental y la transparencia en estos temas. Esta puntuación le hace merecedora del puesto 39 de un total de 500 empresas, las más grandes del mundo de acuerdo a su capitalización bursátil y número de empleados. Esto representa una importante mejora en relación al año pasado, cuando ocupábamos el lugar 46, con 69,38 puntos.

Por detrás de Telefónica, aparecen entidades de la talla de BBVA, en el puesto 43, e Inditex, en el 73. En total, en el ranking hay 10 empresas españolas.

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Si nos fijamos en el sector de telecomunicaciones, vemos que “Newsweek” nos sitúa en séptimo lugar en un ranking con importante presencia americana.

Además del “Newsweek Green Ranking” global, la publicación elabora el “Green Ranking” de las grandes empresas de Estados Unidos -The US  500-, liderado en esta edición por IBM, con 82,5 puntos. A la multinacional, le siguen Hewlett-Packard, Sprint Nextel, Baxter y Dell.

 

www.rcysostenibilidad.telefonica.com/.../

 

 

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medioambienteclimaticolambayeque.blogspot.com...

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greenest-international-companies-tease

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Our Green Rankings, fully posted at Newsweek.com/green, comprise two lists, one that surveys the 500 biggest companies in America and another of the 500 largest companies in the world. Both highlight firms that are leading—or lagging—in environmental performance. The data—crunched in cooperation with Trucost and Sustainalytics, two leading environmental-research firms—assess companies’ environmental footprint (including greenhouse-gas emissions and water use); management (including environmental policies, programs, and initiatives); and disclosure (including company reporting and involvement in transparency initiatives). Underlying data are drawn from a variety of sources, including the companies themselves, and vetted for reliability. The hundreds of companies tracked by Newsweek are collectively responsible for more than 6 billion tons of greenhouse-gas emissions each year, nearly equivalent to all the emissions produced annually by the United States. And that number would be exponentially larger if it included the emissions that result from use of the products many of them sell (energy used by the computers that Dell sells, for example). But the ones that are taking this most se-riously are not only reducing their operational impacts; they are making more efficient products—magnifying the effects.

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Green Rankings: Top 10 U.S. companies

Clockwise from top left: AP Photo, Getty Images (3)

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The Newsweek rankings suggest that the U.S. is trailing other parts of the world in the sustainability arena. After IBM (No. 2 on the global list), there are 12 spots before the next American company (HP, No. 15 globally). A number of European companies are in between, as well as firms from Australia, Brazil, India, Canada, Japan, and Mexico (Walmart’s Mexican arm, at No. 14). Due largely to Europe’s tighter regulatory environment, European companies dominate when it comes to transparent disclosure.

In the U.S., technology, health-care, and financial-services companies took the top spots on this year’s list. In part, that’s because these are inherently low-impact industries, when compared with, say, utility companies.

IBM, in the No. 1 spot on the U.S. list, has been measuring, managing, and voluntarily reporting on its environmental impact for more than 20 years. It says it has conserved 5.4 million kilowatt-hours of elec-tricity over that time, cutting its CO₂ emissions and saving the company more than $400 million in the process. Energy efficiency and conservation is a “business no-brainer,” says Wayne Balta, a vice presi-dent who oversees sustainability at IBM. But the company has extended its eco-savvy far beyond its own operations—for instance, providing software that helps customers identify energy-saving efficien-cies at an office campus.

With no manufacturing operations and only a limited supply chain, banks and insurance companies tend to be relatively low impact, and Munich Re, a German reinsurance company, came in first on the global list. But a high ranking isn’t a given for financial firms. Some of their investment portfolios include companies that have environmentally damaging activities, such as coal mining or gas drilling. For the first time this year, the rankings took those risks fully into account, consistent with the latest Greenhouse Gas Protocol standard. That is partly why companies like T. Rowe Price (No. 500 in the U.S.) didn’t rank higher.

green-design-intro-tease

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Cloackwise from left: Courtesy of Gray Pants; Courtesy of MiniWiz; Courtesy of Plumen

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Office Depot, at No. 8, is the single retailer to make it into the U.S. top 10. It’s had its share of operational successes—saving 3,000 tons of wood and up to $1.5 million a year simply by delivering goods in paper bags rather than cardboard boxes, for instance. But, as with IBM, perhaps more significant are the tools Office Depot provides to its largest customers, including cities, states, and large corporations. It shows customers the environmental and financial tradeoffs of their purchasing decisions on everything from copy paper to cleaning supplies.

“We’ve been presented with a false choice: either great economic performance or great environmental performance,” says GE’s Vachon. “But through innovation, we can solve both challenges.”

 

 

 

 

NEWSWEEK Green Rankings 2011 | Sustainalytics
Whereas Trucost has been a research partner in the Green Rankings since its inception in 2009, this is the first year Sustainalytics has worked with NEWSWEEK ... www.sustainalytics.com/green-rankings-2011 - En caché -
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The NEWSWEEK Green Rankings provide a high profile assessment of the environmental impact, management and disclosure of the 500 largest U.S. and global companies. The rankings are the result of a comprehensive research process undertaken by two leaders in sustainability analysis, supported by a high-level panel of advisors.

For the 2011 Green Rankings Sustainalytics was selected as a lead partner to evaluate environmental policies, management systems, programs and reporting of the companies ranked. Returning research partner Trucost, specializing in quantitative environmental performance metrics, assessed companies on the basis of their environmental impact. NEWSWEEK’s Green Rankings are now available online and in print.

 

Why Sustainalytics?

Sustainalytics is delighted to have been chosen by NEWSWEEK for its 2011 Green Rankings. Sustainalytics is a global leader in sustainability research and analysis, providing comprehensive research coverage of both developed and emerging markets. Our success stems from:

 
The World's Greenest Companies  
  • The World's Greenest Companies

     

    As government efforts slow, our annual rankings show which companies are still carrying the...

  • U.S. Companies

     

    Here’s a look at how the environmental performance of America’s largest public companies stacks up

  • Global Companies

    Global Companies  

    Here’s a look at our environmental ranking of the biggest companies in developed and emerging world...

  • list

    The Least Green Companies in America

    The Least Green Companies in America

    Oct 16, 2011 9:30 PM EDT

    From KeyCorp to Monsanto, the least eco-friendly companies in the U.S. MORE

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    How Going Green Can Make You Rich

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    Oct 16, 2011 9:20 PM EDT

    Going green with your money is more than a do-gooder choice, writes Cary Krosinsky—it’s good business. MORE

  • article

    Why is Europe Greener Than the U.S.?

    Why is Europe Greener Than the U.S.?

    Oct 16, 2011 9:06 PM EDT

    What makes European companies care about sustainability? Regulation, says Heather Lang MORE

  • list

    World’s Greenest Tech Companies

    World’s Greenest Tech Companies

    Oct 16, 2011 8:00 PM EDT

    From Google to IBM, the most earth-friendly technology companies in the world. MORE

  • article

    Green Leaders of the Future

    Green Leaders of the Future

    Oct 16, 2011 5:58 PM EDT

    For the next generation of change, advises John Elkington, watch for disruptive ventures from the margins. MORE

 

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Ranking Verde GreenPeace 2011

 

 

HP los más verdes y RIM los menos ecológicos, según Greenpeace

 November 11, 2011 ·  Tecla Verde

Greenpeace acaba de actualizar su versión del Ranking Verde de Electrónicos, que en su versión 17, ubica a Hewlett-Packard como la empresa de electrónicos más responsable con el medio ambiente

Sigue leyendo

 

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HP los más verdes y RIM los menos ecológicos, según Greenpeace

 

 

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  • Malcolm Allison H malcolm.mallison@gmail.com
  • Biólogo desde hace más de treinta años, desde la época en que aún los biólogos no eran empleados de los abogados ambientalistas. Actualmente preocupado …alarmado en realidad, por el LESIVO TRATADO DE(DES)INTEGRACIÓN ENERGÉTICA CON BRASIL
  • Biólogo desde hace más de treinta años, desde la época en que aún los biólogos no eran empleados de los abogados ambientalistas. Actualmente preocupado …alarmado en realidad, por el LESIVO TRATADO DE(DES)INTEGRACIÓN ENERGÉTICA CON BRASIL

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